woensdag 12 juni 2019

Kinderkleding, hoeveel is handig?

Met twee kleine meisjes gaat er heel wat was doorheen. In de babytijd wordt het snel vies van het spugen, daarna van het kruipen, het knoeien en het buitenspelen. Het is hier meer gewoonte dan uitzondering, om elke dag schone kleren te pakken voor de kinderen.

Aan het begin van elk seizoen (nou ja, meestal ruim voor het begin van het seizoen, want ik vind het een leuk werkje om te doen én vind het fijn om het af te hebben) zorg ik er daarom graag voor dat er voor allebei weer genoeg in de kast hangt in de volgende maat. Daarbij houd ik de volgende aantallen aan, hier voor de zomer, per dochter:

basis: 
- 10 jurkjes met korte mouwen met bijpassende korte legging of setjes rok/shirt/korte legging
- 10 paar sokken
- 3 hemden
- 9 onderbroeken (alleen voor zindelijke peuter)
- 2 shortama's (zomerpyjama's korte mouw/korte broek)
- 2 pyjama's lange mouw/lange broek

voor minder warme dagen: 
- 5 bolero's/dunne vestjes
- 2 witte shirts met lange mouwen om evt onder de zomerjurkjes te dragen
- 1 spijkerbroek
- 2 warme vesten

voor heel warme dagen: 
- 4 shorts/jumpsuits
- 1 luchtig jurkje voor over een zwempak
- 1 UV-pakje om mee te zwemmen (en een wasbare zwemluier voor dreumes)

overig: 
- 1 mooie zomerjas
- 1 extra jas (speeljas/bodywarmer/spijkerjas)
- 1 paar dichte schoenen
- 1 paar sandalen
- 1 paar crocs (nog niet voor dreumes)
- 1 paar regenlaarzen (nog niet voor dreumes)

Met dit aantal heb ik nooit te weinig, want in principe heb ik van de 10 basissets er 7 per week nodig (elke dag 1), en is de kast dan ook nog niet leeg als ik alles tegelijk zou wassen en het dan nog een hele dag zou moeten drogen.
Ik heb ook niet veel te veel, de kast is niet overvol. Een klein nadeel hiervan is wel, dat je ziet dat alles redelijk intensief gebruikt wordt en redelijk vaak wordt gewassen. Aan het eind van het seizoen is alles een stukje minder mooi dan aan het begin van het seizoen. Maar ja, dat hoort erbij! Inmiddels blijkt dat dreumesdochter een ander groeilijntje gaat volgen dan peuterdochter en dat het dus niet meer vanzelfsprekend is dat zij alles kan dragen wat ik nog van haar grote zus bewaard had, dus het is ook niet vreselijk erg dat de kleding van de oudste er na een seizoen dragen, gewoon ook echt gedragen uitziet.

Veel kleding koop ik via marktplaats, en dan natuurlijk alleen zo goed als nieuw, anders heeft het weinig zin ;-) Ik koop dan het liefst een groot pakket met veel jurkjes en leggings tegelijk, zodat ik een goede basis heb zonder steeds opnieuw verzendkosten te moeten betalen.

In zo'n pakket zitten ook altijd wel dingen die mijn smaak niet zijn. Met deze kleertjes, en dingen van mijn dochters die te klein zijn geworden maar geen gaten/vlekken hebben, ga ik dan naar een ruilpunt van Krijg de Kleertjes en daar lever ik ze in. Op ons ruilpunt kun je één op één ruilen (maximaal 25 dingen per keer) en zo kom ik dan weer een stukje verder. Bijna alle pyjama's die we in huis hebben (gehad), komen daar bijvoorbeeld vandaan. Ik kijk er ook graag voor vestjes, shorts en spijkerbroeken. En inmiddels heb ik er al twee keer een tussenjas gevonden (voor de herfst) in precies de maat die peuter nodig had: vorig jaar had ze er een van Krijg de Kleertjes en voor komend najaar ligt er ook alweer een voor haar klaar. Dat zijn echt gouden vondsten, waar ik geweldig blij mee ben!

Ik heb geen budget voor kinderkleding waarvan ik alles wil doen en heb ook nooit bijgehouden hoeveel ik precies heb uitgegeven, maar ik denk dat ik het met 150 euro per dochter per jaar wel red, als ik de schoenen niet meetel. En daarvan gaat dan het grootste deel naar een heel klein gedeelte kledingkast: ik koop namelijk elk seizoen minstens twee setjes kleding voor beide dochters hetzelfde, nieuw. En die twee nieuwe jurkjes per dochter kosten natuurlijk veel meer dan een heel pakket op marktplaats. Het zijn dan ook wel de jurkjes die het vaakst en het liefst gedragen worden en terugkomen op veel foto's, dus ik vind dat het daarom wel het geld waard is. Maar ik moet er niet aan denken om alles nieuw te kopen!

1 opmerking:

  1. Lees alstublieft deze getuigenis over hoe dr.Sacre me hielp mijn ex-geliefde Maria terug te krijgen.Terug naar mij, Maria heeft het uitgemaakt om twee redenen nadat ze 2 jaar en enkele maanden een relatie had gehad, ze begon te klagen dat ik te dik was en ik kan haar niet seksueel bevredigen, ik schaamde me, toen brak ze, via een vriend kwam ik in contact met dr.Sacre die me een perfecte man maakte, hij bereidde wat kruidenmedicijnen voor me die mijn vet verminderen en me sterk maken heeft een man, en maak ook wat kruidenmedicijnen voor penisvergroting, ik had een zeer goede lichaamsvorm en een penis van 12 cm nu zonder bijwerking, na een paar maanden belde ik haar maar ze weigerde terug te komen, maar ik hou veel van haar, ik klaag snel bij dr.Sacre voor hulp en hij hielp me en betover haar en binnen 12 uur veranderde ze van gedachten en kwam bij me terug, en vandaag zijn we weer gelukkig heeft minnaar, ze houdt nu meer van me dan voorheen allemaal dankzij Dr Sacre, neem contact op met Dr Sacre via de onderstaande informatie
    E-mailadres: sacretempleofpower@gmail.com
    WhatsApp-nummer: + 2349076034359
    Ik deel deze informatie graag met u, omdat ik weet dat het iemand daarbuiten zal helpen

    Christopher.

    BeantwoordenVerwijderen